Z 4Results PRZY KAWIE

Od ponad 12 lat wdrażamy zmiany w organizacjach, budujemy angażujące kultury, rozwijamy zespoły i menedżerów. Stale doświadczamy i rozwijamy nasze know-how, tworzymy autorskie  narzędzia oraz badania. Dzięki temu posiadamy unikalną wiedzę w zakresie budowania zaangażowania w organizacjach. Uwielbiamy inspirować ludzi i dzielić się z nimi naszą wiedzą. Dlatego stworzyliśmy to miejsce. Aby spotkać się z Tobą i podzielić się naszym doświadczeniem i naszymi obserwacjami, a także poznać Twoje potrzeby.
Przy filiżance dobrej kawy. Pozwól nam się zainspirować. 

Żeby liderzy zaczęli być Liderami - case study
Sławek Błaszczak

Ten tytuł może brzmieć trochę paradoksalnie. Jednak coraz częściej spotykamy się z sytuacją, w której liderzy stają przed wyzwaniem wzięcia odpowiedzialności za zespoły, poziom zaangażowania swoich pracowników w cele i startegię, efekt wdrażanych zmian oraz kształtowanie postaw. Niestety zbyt często liderzy ograniczają się do koordynowania prac i budowania autorytetu na swoich kompetencjach eksperckich. Choć to fundamentalne wyzwanie, to dość często spotykamy zarządy i działy HR głowiące się nad tym, jak uruchomić postawy liderskie u swoich kierowników.

zobacz
Zarządzanie małpami
Piotr Kolmas

Niektórzy liderzy czują się szczególnie dobrze, kiedy mają poczucie, że są niezastąpieni. Cierpią na tę przypadłość szczególnie niedowartościowani liderzy - eksperci. Sprytni pracownicy potrafią wyczuć u swojego przełożonego taką potrzebę i umiejętnie, a przede wszystkim wygodnie dla siebie, ją zaspokoić. 

zobacz
MIND THE GAP czyli ANGAŻOWANIE NIE JEST STRATEGIĄ
AGNIESZKA RYNKOWSKA

Hasło MIND THE GAP, czyli „Uważaj na odstęp” pojawiło się w 1969 roku w londyńskim metrze, jako napomnienie dla pasażerów do zachowania szczególnej ostrożności przy przekraczaniu szczeliny pomiędzy peronem a wejściem do wagonu metra. Z czasem pojawiło się wszędzie: na okładkach zeszytów, koszulkach czy plakatach. W potocznym rozumieniu oznacza ono: uważaj na przestrzeń pomiędzy tym gdzie jesteś teraz a tym, gdzie chciałbyś być. Luka ta jest czymś naturalnym, czymś co inspiruje i daje nam energię do realizowania konkretnych zmian.

Jednocześnie - jeśli jest powiększana poprzez bardzo intensywną komunikację wartości do których aspirujemy, a nie idą za tą komunikacją konkretne zachowania Liderów – szczelina zamienia się w przepaść, a frustracja pracowników wynikająca z coraz większego dysonansu pomiędzy tym co słyszymy a tym, co widzimy rośnie.

zobacz
Jak zaangażować liderów w nową strategię? - case study
Sławek Błaszczak

Przychodzi strategia z centrali, kilka mocnych targetów, ambitne liczby. Niby są jeszcze trzy lata bo to Strategia 2020, ale zwiększenie produkcji o 50%, obniżenie kosztów o 10% - to nie lada wyzwanie. Niestety przejęcie produkcji z innych państw cieszy tylko Plant Managera. Pozostali są przerażeni –„Nie mamy do tego zasobów!”.

zobacz