Z 4Results PRZY KAWIE

Od ponad 12 lat wdrażamy zmiany w organizacjach, budujemy angażujące kultury, rozwijamy zespoły i menedżerów. Stale doświadczamy i rozwijamy nasze know-how, tworzymy autorskie  narzędzia oraz badania. Dzięki temu posiadamy unikalną wiedzę w zakresie budowania zaangażowania w organizacjach. Uwielbiamy inspirować ludzi i dzielić się z nimi naszą wiedzą. Dlatego stworzyliśmy to miejsce. Aby spotkać się z Tobą i podzielić się naszym doświadczeniem i naszymi obserwacjami, a także poznać Twoje potrzeby.
Przy filiżance dobrej kawy. Pozwól nam się zainspirować. 

Zarządzanie małpami
Piotr Kolmas

Niektórzy liderzy czują się szczególnie dobrze, kiedy mają poczucie, że są niezastąpieni. Cierpią na tę przypadłość szczególnie niedowartościowani liderzy - eksperci. Sprytni pracownicy potrafią wyczuć u swojego przełożonego taką potrzebę i umiejętnie, a przede wszystkim wygodnie dla siebie, ją zaspokoić. 

zobacz
MIND THE GAP czyli ANGAŻOWANIE NIE JEST STRATEGIĄ
AGNIESZKA RYNKOWSKA

Hasło MIND THE GAP, czyli „Uważaj na odstęp” pojawiło się w 1969 roku w londyńskim metrze, jako napomnienie dla pasażerów do zachowania szczególnej ostrożności przy przekraczaniu szczeliny pomiędzy peronem a wejściem do wagonu metra. Z czasem pojawiło się wszędzie: na okładkach zeszytów, koszulkach czy plakatach. W potocznym rozumieniu oznacza ono: uważaj na przestrzeń pomiędzy tym gdzie jesteś teraz a tym, gdzie chciałbyś być. Luka ta jest czymś naturalnym, czymś co inspiruje i daje nam energię do realizowania konkretnych zmian.

Jednocześnie - jeśli jest powiększana poprzez bardzo intensywną komunikację wartości do których aspirujemy, a nie idą za tą komunikacją konkretne zachowania Liderów – szczelina zamienia się w przepaść, a frustracja pracowników wynikająca z coraz większego dysonansu pomiędzy tym co słyszymy a tym, co widzimy rośnie.

zobacz
Jak zaangażować liderów w nową strategię? - case study
Sławek Błaszczak

Przychodzi strategia z centrali, kilka mocnych targetów, ambitne liczby. Niby są jeszcze trzy lata bo to Strategia 2020, ale zwiększenie produkcji o 50%, obniżenie kosztów o 10% - to nie lada wyzwanie. Niestety przejęcie produkcji z innych państw cieszy tylko Plant Managera. Pozostali są przerażeni –„Nie mamy do tego zasobów!”.

zobacz
W pułapce motywowania
Piotr Kolmas

Oferujemy: „…mecze FIFA na Xboxie w chillout roomie”. To z ogłoszenia jednej z największych na świecie firm oferujących pracę w centrum usług wspólnych oferujących rozwiązania z zakresu księgowości, finansów i podatków. 

Rozumiem, że według HR menedżerów dotarliśmy do punktu, w którym pracę reklamujemy zabawą? Zabawą, na którą de facto pracownik i tak nie będzie miał czasu, albo nie będzie wypadało mu się nią zajmować w czasie, gdy jego koledzy będą do wieczora „dopinać projekt”. Czy takie postawienie sprawy jest fair? Czy rzeczywiście pracodawca zapłaci pracownikowi za czas spędzony na grze na konsoli? Czy rzeczywiście pracownicy oczekują w pracy zabawy?

zobacz